Založ si blog

Adriano. . . sbohem!

Byla mladá a krásná… když byla střízlivá. Její tvář vždy rozkvetla do neobyčejné krásy. Její exotický nádech ji v těchto chvílích ještě více prozářil. Chodila za mnou skoro rok.

Poznala jsem i v rámci ambulantního poradenství. Bylo jí 32 let, původem chilanka. Měla malou holčičku – čtyřletou – Sáru. Sára byla celá maminka, snědá se zapletenými dlouhými cůpky.

V ústavní léčbě se léčila třikrát se závislostí na alkoholu. Nikdy jí léčení nepomohlo. Neměla víru, neměla důvěru v sebe ani v nikoho jiného. Kdykoli se k sobě svými střízlivými pocity přiblížila, cítila tu bolest duše – necítila lásku. Utíkala…

Měla období, kdy abstinovala a měla chuť do života. To jsme si spolu povídaly o malé Sáře, kterou milovala. Sehnala si práci odpovídající své kvalifikaci. Pak byla šťastná.

Povídala mi o vztahu s manželem, kde leta probíhalo domácí násilí. Několikrát přišla s modřinou či podlitinou. Když na sobě páchané násilí nahlásila, po pár dnech oznámení zase stáhla. Bála se dalších facek a potyček. V těchto obdobích pila a hulila trávu. V těchto obdobích také sílily její bulimické záchvaty.

Její matka byla velice vážená osoba s dvěma vysokoškolskými tituly před jménem. Její dcera jí dělala ostudu celý život. Nikdy ji, matku, neposlouchala, byla hyperaktivní a práva nedostudovala. Uměla však osm jazyků. To byla pro matku samozřejmost. Hádku s matkou řešila stejně jako domácí násilí – alkoholem a zvracením. Kvůli jejím alkoholickým excesům si matka vzala Sáru do své péče. Nesla to těžce. Rozpila se ještě více.

Ona si přála svůj vztah s matkou vyřešit. Ani v jedné z ústavních léčeb se to nepodařilo. Největší ránou pro ni však bylo, když matka přehlížela modřiny i podlitiny na jejím těle se slovy, že si je zaslouží.

Cítila, že nemá nikoho, ani bezpečný přístav. Její kořeny byly v Chile. Zoufale toužila po návratu do své rodné země. Chyběl jí otec, který tam někde žil. Vzájemně o sobě nevěděli.

Chodila ke mě pravidelně. Asi nejpravidelněji ze všech zařízení pro léčbu závislostí, kterými prošla. Spolupracovali jsme se sociálkou. Po jedné půlroční abstinenci přišla naděje, že by snad mohla mít jednou dceru v péči.

Pak se odmlčela. V průběhu půl roku mi přišla zpráva, že pracuje. Přijde za mnou, jak to půjde. Jsem prý jediná, která se jí snaží pochopit. Těšila jsem se na ni.

Jsou to dva týdny, co to vím. Zemřela. Bylo jí necelých 34 let. Předávkovala se léky a zapila to alkoholem. Odešla..Bůh ví, zda dobrovolně, nebo se jednoduše předávkovala a její křehké tělo to neuneslo. Matka má Sáru v péči. A manžel s titulem Ing? Jistě si brzo najde novou oběť svého domácího násilí… Snad bude mít ta holka více štěstí…

Adriano…sbohem.. Ať máš konečně klid a lásku! Tam nahoře..na druhém břehu…

 

 

Maminka je závislá

19.09.2018

Chtěla bych se zeptat na svou maminku. Pije už minimálně 6 let. Není to o tom, že by byla každý den. Většinou začne v pátek a končí v úterý. V následující dny má hrozné kocoviny a je jí špatně. Jsou i týdny, kdy vydrží být v pohodě bez pití a pak se zas něco stane a zas pije. Nejvíce pije večer po práci. Víme, že si dá někdy i v práci. Chceme už s tím [...]

Poselství z léčby. ..

11.04.2018

Ze své závislosti na alkoholu jsem se dlouho pokoušela léčit ambulantně. Nějaké týdny to klapalo, ale prostě jsem to nedala. Nejdřív jsem pila kvartálně. Jednou za tři měsíce jsem se několik dní odstavila od života. Pila jsem víno od rána do večera a pak ráno znovu. Přidala jsem k tomu vodku. Zastavila mě vždycky až rodina. Strašně se stydím. Zavřeli mě doma a [...]

Jsem závislý. Chci se jít léčit!

25.01.2018

Jsem matka syna, kterému je 24 let. Poprvé vyzkoušel marihuanu ve 14 letech prý ze zvědavosti. Nebral to však pravidelně. Alkohol popíjel jako každý mladý člověk. V 18 letech začal studium na vysoké škole mimo domov. Byl moc šikovný a chytrý. Chtěl vždycky obstát na výbornou. Právě na vysoký se to pití rozběhlo více a hlavně začal brát pervitin. Snad právě [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

Monika Plocová

„Jedinými žalářníky našeho života jsme my sami. Pro všechno, co v životě děláme, jsme se jednou rozhodli. Kdykoli máme možnost rozhodnout se znovu a jinak.“

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 56338x
Priemerná čítanosť článkov: 2347x

Autor blogu