Založ si blog

Stálo mi to za to?

Bylo po Silvestru. Zazvonil mi telefon. „Potřebuju s někým mluvit, prosím..“ Měl moc příjemný hlas. Bylo z něj slyšet zoufalství. Přišel za mnou ve smluvený čas. Byl to celkem nenápadný muž. Byl mírně ovíněn. Měl smutek ve tváři a samotu v očích.

Vše začalo tím, že na Silvestra neměl společnost. Bylo okolo sedmé večerní, kdy začal bilancovat rok.

Ještě loni slavil Silvestra s manželkou a jejich tříletou Deniskou. Pak to všecho vzalo rychlý spád. Manželství bylo rozvedeno před dvěma měsíci. Deniska bude každý týden u jiného z rodičů. Střídavou péči nechtěl. Dítě přece není panenka! Ale Deniska je v jeho životě moc důležitá. Tak se střídavou péčí nakonec souhlasil.

Zrovna poslední týden v roce a Deniska musí být u ní! Vždyť ona to manželství rozbila! Bláznivě se zamilovala do nějakýho chlapa. Copak není na světě spravedlnost?

„A co já tady budu sedět..“, napadlo ho po chvíli nepříjemného bilancování. Udělal něco, co nikdy neudělal, až dnes..

Vydal se do centra Prahy. Najde si nějakou vinárnu. Tam snad bude veseleji.

Po několika skleničkách vína se vše zdálo snesitelnější, dokonce hezčí. Uvolnil se a rozhlédl se okolo sebe. Vedle u stolu seděla krásná žena a upřeně se na něj dívala. Usmál se. Pro krásku to byla výzva. Jindy nedůvěřivý a konzervativní člověk naprosto podlehl půvabu té dámy od vedlejšího stolu. Nikdy by si nepomyslel, že on by svým vzhledem mohl upoutat tak nádherné stvoření.

Další skleničky utlumily jeho rozpaky. Kráska v něm rozproudila život. Vnitřní zranění, které mu způsobila jeho žena odchodem k jinému partnerovi, se náhle ztrácela pod oparem štěstí. Protančili spolu několik tanečních kousků. Jako správný chlap doprovodil dámu domů. Rád přijal pozvání na kávu.

Z kávy byl vášnivý oheň novoroční noci. Byla krásná a on si dovedl představit, že vztah s ní by mu rychle zacelil rány po rozvodu.

Při ranním čaji se pak dozvěděl, že kráska obšťastňuje muže pravidelně. Libuje si v jejich jinakosti. Sex je její způsob zábavy. Další rozčarování přišlo ve chvíli, kdy mu kráska sdělila: „Jestli se ti to líbilo, můžeš mi tu nechat nějaký prachy“.

Ze všeho se vzpamatoval až doma. „Já jsem se vyspal s děvkou“, běželo mu hlavou. „A co když…?

Další dny pak proběhly ve výčitkách svědomí a obavách, do jakého maléru se to vřítil. Pak se rozhodl jednat. Dal si panáka na kuráž a zavolal mi.

 

„To, že jsem se vyspal s děvkou ještě přežiju, ale co když jsem od ní něco chytil?“ Celý se chvěl, klepal se mu hlas. Chvilku jsme si povídali. Pak odešel se slovy „Děkuju“.

Je to celkem banální příběh. Kolik trápení však může jedna ohnivá epizoda přinést?

 

Po třech měsících náhle někdo zaklepal na dveře mé pracovny. Stál v nich on, nenápadný muž s příjemným hlasem. Od našeho setkání jsem ho neviděla, ani se telefonicky neozval. Několikrát jsem si vzpomněla, co s ním asi je.

A teď tu stál.. V jeho očích ani stopa po alkoholu.“Byl jsem na testech,“ říká mi. „Jsem zdravý. Děkuju“..

„Za co..? Vždyť jsme tehdy nic nevyřešili“, ptala jsem se. „Za odvahu, kterou jste do mě nalila..“ Usmál se.

 

Je zvláštní, jak málo někdy stačí, aby se druhý člověk rozhodl jednat. Nikdy by mě nenapadlo, že by naše tehdejší setkání v prvních dnech nového roku mohlo tomu muži tak pomoci.

Když se loučil, podíval se mi do očí a zeptal se: „Stálo mi to za to?“.

Pokrčila jsem rameny..“Nevím…To víte jenom vy sám..“ Usmál se, podal mi ruku a odešel.

Maminka je závislá

19.09.2018

Chtěla bych se zeptat na svou maminku. Pije už minimálně 6 let. Není to o tom, že by byla každý den. Většinou začne v pátek a končí v úterý. V následující dny má hrozné kocoviny a je jí špatně. Jsou i týdny, kdy vydrží být v pohodě bez pití a pak se zas něco stane a zas pije. Nejvíce pije večer po práci. Víme, že si dá někdy i v práci. Chceme už s tím [...]

Poselství z léčby. ..

11.04.2018

Ze své závislosti na alkoholu jsem se dlouho pokoušela léčit ambulantně. Nějaké týdny to klapalo, ale prostě jsem to nedala. Nejdřív jsem pila kvartálně. Jednou za tři měsíce jsem se několik dní odstavila od života. Pila jsem víno od rána do večera a pak ráno znovu. Přidala jsem k tomu vodku. Zastavila mě vždycky až rodina. Strašně se stydím. Zavřeli mě doma a [...]

Jsem závislý. Chci se jít léčit!

25.01.2018

Jsem matka syna, kterému je 24 let. Poprvé vyzkoušel marihuanu ve 14 letech prý ze zvědavosti. Nebral to však pravidelně. Alkohol popíjel jako každý mladý člověk. V 18 letech začal studium na vysoké škole mimo domov. Byl moc šikovný a chytrý. Chtěl vždycky obstát na výbornou. Právě na vysoký se to pití rozběhlo více a hlavně začal brát pervitin. Snad právě [...]

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.

Monika Plocová

„Jedinými žalářníky našeho života jsme my sami. Pro všechno, co v životě děláme, jsme se jednou rozhodli. Kdykoli máme možnost rozhodnout se znovu a jinak.“

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 56298x
Priemerná čítanosť článkov: 2346x

Autor blogu