Založ si blog

Maminka je závislá

Chtěla bych se zeptat na svou maminku. Pije už minimálně 6 let. Není to o tom, že by byla každý den. Většinou začne v pátek a končí v úterý. V následující dny má hrozné kocoviny a je jí špatně. Jsou i týdny, kdy vydrží být v pohodě bez pití a pak se zas něco stane a zas pije. Nejvíce pije večer po práci. Víme, že si dá někdy i v práci. Chceme už s tím všichni něco udělat, protože když je opilá nikoho z nás nevnímá a když je střízlivá, tak si to nechce připustit a myslí si, že si vymýšlíme a že jsme na ni zlí. Můžete mi poradit ?

Náš blízký (manžel, manželka, syn, dcera, otec, matka) má problém s alkoholem či jinou návykovou látkou a ptají se co mají dělat, aby svému blízkému pomohli.

Jak tedy můžeme pomoci?

To, že je závislý člověk nemocný si uvědomí často poprvé až tehdy, když jej na jeho zvláštní chování upozorní rodina. Závislý sám se zpočátku za nemocného nepovažuje svou závislost považuje za něco, s čím si poradí sám. Při rozhovoru se závislým členem rodiny je dobré mu zdůraznit, že při něm jeho blízcí stojí, že jej mají rádi, že mu chtějí pomoci, aby se dostal z problému.

Rodina musí však na léčbě bezpodmínečně trvat a neměla by se nechat uchlácholit bagatelizací problému návykového chování či užívání návykové látky ze strany závislého či okolí. Nátlak rodiny by měl být vždy důrazný a ultimativní. Buď rodina nebo návyková látka či chování.

Dalším postupem při nedodržení ultimáta je trest, kdy se žena se i s dětmi například odstěhuje ke svým rodičům. Trest je nutné vykonat. Současně je vhodné sdělit závislému člověku jaké je z této situace východisko. Dát mu naději při splnění ultimáta.

Je třeba říci, že přesvědčit závislého k léčbě je těžké. Velmi důležité je, aby se závislý sám chtěl vyléčit. V opačném případě je šance na vyléčení mizivá.

Závislost je nemoc, nemoc, jejíž následky může závislý člověk zmírnit či zcela eliminovat. Především je to však výzva k zamyšlení se nad sebou a svým přístupem k životu.

 

(Autor: Monika Plocová a Tomáš Böhm)

Poselství z léčby. ..

11.04.2018

Ze své závislosti na alkoholu jsem se dlouho pokoušela léčit ambulantně. Nějaké týdny to klapalo, ale prostě jsem to nedala. Nejdřív jsem pila kvartálně. Jednou za tři měsíce jsem se několik dní odstavila od života. Pila jsem víno od rána do večera a pak ráno znovu. Přidala jsem k tomu vodku. Zastavila mě vždycky až rodina. Strašně se stydím. Zavřeli mě doma a [...]

Jsem závislý. Chci se jít léčit!

25.01.2018

Jsem matka syna, kterému je 24 let. Poprvé vyzkoušel marihuanu ve 14 letech prý ze zvědavosti. Nebral to však pravidelně. Alkohol popíjel jako každý mladý člověk. V 18 letech začal studium na vysoké škole mimo domov. Byl moc šikovný a chytrý. Chtěl vždycky obstát na výbornou. Právě na vysoký se to pití rozběhlo více a hlavně začal brát pervitin. Snad právě [...]

Otázka na tělo

09.01.2018

Žijeme svůj život. Jsou dary života, které k nám samovolně přicházejí. Některé si musíme tvrdě vybojovat. Jak ho žijeme? Má náš život smysl? Jednoho dne jsem svým klientům položila otázku..Co byste chtěli, aby jednou o vašem životě řekly vaše děti? A tak jsem se nad ní zamyslela i já…Tak tedy.. Máma je bojovnice. Když jí bylo osmnáct, [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Monika Plocová

„Jedinými žalářníky našeho života jsme my sami. Pro všechno, co v životě děláme, jsme se jednou rozhodli. Kdykoli máme možnost rozhodnout se znovu a jinak.“

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 56329x
Priemerná čítanosť článkov: 2347x

Autor blogu