Založ si blog

Malinkaté dětské bačkůrky

 

Znám ji několik let. Neměla jednoduché dětství. Hádky rodičů byly na denním pořádku. Ponižování otce vůči ní nabíralo s jejím narůstajícím věkem na obrátkách.

Její rodiče jsem znala. Nikdy jsem nepochopila, proč jsou vlastně spolu. Od svých patnácti let volala po nocích na policii. Ti pak přijeli prošetřit domácí násilí otce – na manželce, ale bohužel i na ní, mladé dospívající dívce.

Ozývá se mi ve chvílích, kdy má nějaký problém. Minule mi vyprávěla, jak jí v šestnácti otec tahal za vlasy po zemi z obýváku do kuchyně jen proto, že mu nechtěla umýt záda.

Vystudovala střední školu, je to až pozoruhodné. Dosahovala výborných výsledků. Ne jednou utekla s bráchou z domova, aby se společně vymanili z trýznivých hádek rodičů. V osmnácti si sama našla práci, která je pro ni vším.

Objevila se u mě znovu před měsícem. Vdala se. Konečně nemusí poslouchat ty hrůzy doma. Dva roky se snaží s manželem o miminko, marně. Tak moc se snaží! Zkoušeli vše. Toho dne ke mě přišla zhroucená, bez náboje a s obrovským neštěstím v očích i v sdrci.

„Jedině prý umělé oplodnění! Normálně prý nemám šanci!“ pláče. „Mám začít chodit na tu kůru, která tomu předchází. Doktoři mi řekli, že jsem s nervama v kýblu a mám počkat půl roku. Já to nedám! Sypu se. Nevidím v ničem smysl. Nic nemá cenu. Práce mě nebaví. Co s tím? Proč já nemůžu mít dítě přirozenou cestou?“

Měsíc jsme si týden co týden povídaly. Upřímně, o všem, co prožila. Začala mít nepatrný lesk v očích. Pomalu se smiřovala s tím, že jí prostě není od života dáno.

Jsou to tři dny, co se mi rozezněl telefon. „Dělala jsem si pět testů! Představ si, že jsem těhotná!“

Na Svatého Valentýna mě navštívila. „Byla jsem na gyndě. Jsem těhotná! A přirozenou cestou! Doktorka kroutila hlavou. Vůbec tomu nechtěla věřit. Je to zázrak!“

Snad je to zázrak! Snad ona se za ten měsíc zklidnila. Přestala se urputně snažit. Uvolnila se a život jí dal dar, aníž by to ještě čekala.

A tak na Svatého Valentýna dostal její manžel dárek – Malinké dětské bačkůrky…A ona, krásná mladá žena, se rozzářila naplno. Je to nádherné vidět ji šťastnou.

 

Maminka je závislá

19.09.2018

Chtěla bych se zeptat na svou maminku. Pije už minimálně 6 let. Není to o tom, že by byla každý den. Většinou začne v pátek a končí v úterý. V následující dny má hrozné kocoviny a je jí špatně. Jsou i týdny, kdy vydrží být v pohodě bez pití a pak se zas něco stane a zas pije. Nejvíce pije večer po práci. Víme, že si dá někdy i v práci. Chceme už s tím [...]

Poselství z léčby. ..

11.04.2018

Ze své závislosti na alkoholu jsem se dlouho pokoušela léčit ambulantně. Nějaké týdny to klapalo, ale prostě jsem to nedala. Nejdřív jsem pila kvartálně. Jednou za tři měsíce jsem se několik dní odstavila od života. Pila jsem víno od rána do večera a pak ráno znovu. Přidala jsem k tomu vodku. Zastavila mě vždycky až rodina. Strašně se stydím. Zavřeli mě doma a [...]

Jsem závislý. Chci se jít léčit!

25.01.2018

Jsem matka syna, kterému je 24 let. Poprvé vyzkoušel marihuanu ve 14 letech prý ze zvědavosti. Nebral to však pravidelně. Alkohol popíjel jako každý mladý člověk. V 18 letech začal studium na vysoké škole mimo domov. Byl moc šikovný a chytrý. Chtěl vždycky obstát na výbornou. Právě na vysoký se to pití rozběhlo více a hlavně začal brát pervitin. Snad právě [...]

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

Monika Plocová

„Jedinými žalářníky našeho života jsme my sami. Pro všechno, co v životě děláme, jsme se jednou rozhodli. Kdykoli máme možnost rozhodnout se znovu a jinak.“

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 56337x
Priemerná čítanosť článkov: 2347x

Autor blogu