Založ si blog

Archív: júl, 2016

O jedné pavlači, předpisech a záchraně člověka

„Ježiši Kriste ona nedejchá!“ křičela nějaká paní. Byl to takový ten pavlačový typ. Vybavil se mi živý obraz, jak je opřená o zábradlí s cigárkem a vděčně sleduje každý pohyb ulice. „Je mrtvá! Podívejte! Lidi dělejte něco!“ Lidé spěchají. Výkřiky je nechávají v klidu. Je pracovní den. Obcházejí místo obloukem. „Paní, co s ní […]

Pokračovanie článku

Příběhy dětí

S třináctiletou Josefinkou jsem se seznámil ve chvíli, kdy byla ještě umístěna v psychiatrické léčebně pro pokus o sebevraždu. Její maminka mě poprosila o pomoc. Dětem se v rámci své terapeutické práce věnuji několik let. Jsou to ti nejvnímavější klienti. Krásná je jejich spontánnost a bezprostřednost. Řeknou, co opravdu cítí bez jakýchkoli předsudků. […]

Pokračovanie článku

Kdy se vlastně žena stane alkoholičkou?

„Dobrý den,manželka užívá dlouhodobě alkohol. Tvrdí, že může kdykoli přestat. Naše manželstvi je v troskách. Nejhůř jsou na tom naše tři děti. Několikrát jsem musel odejit s práce a zůstat doma. Jsem zoufalý..“ K. Kdy se žena stane alkoholičkou? Rozvoj závislosti na alkoholu je individuální. U mnoha žen se alkoholismus rozvíjí po deseti, patnácti […]

Pokračovanie článku

Malinkaté dětské bačkůrky

Znám ji několik let. Neměla jednoduché dětství. Hádky rodičů byly na denním pořádku. Ponižování otce vůči ní nabíralo s jejím narůstajícím věkem na obrátkách. Její rodiče jsem znala. Nikdy jsem nepochopila, proč jsou vlastně spolu. Od svých patnácti let volala po nocích na policii. Ti pak přijeli prošetřit domácí násilí otce – na manželce, ale […]

Pokračovanie článku

Žalářníci vlastního života

Byla to zkouška i dar…Byla to výzva v té nejtvrdší podobě…Ano, zažila jsem závislost na alkoholu a lécích. Prožila jsem pobytovou léčbu závislostí jako pacient. Po té jsem si doplnila vzdělání a šestnáct let pomáhám závislým najít nový smysl a směr života. Velkým darem od života a také dárek, který jsem dala sama sobě, je pro mne má sedmnáctiletá […]

Pokračovanie článku

Kdybyste věděli, jak vás mám ráda. .

V pokoji byla zima, šero a hrobové ticho. Ta nevyřčená otázka se rozprostírala do všech koutů jejího dětského pokoje. Seděla na posteli s hlavou v dlaních. Z očí jí kanuly slzy. Přemýšlí jen nad tou jedinou otázkou: „Proč?“. Je časné ráno. Uvnitř paneláku začínal život. Zas tady byl ten vrzavý zvuk jezdícího výtahu. Podívala se z okna na […]

Pokračovanie článku

Nalij si mě. .

Návykové látky dnešní doby? Stále rozvíjejícími se fenomény dnešní doby jsou alkohol, návykové léky, závislost na práci, závislost na sociálních sítích…Co s tím? „Nalij si mě, dej si mě. Slibuji ti úlevu a lehkost. Nebudeš vnímat tu tvrdou realitu okolo sebe, nebudeš vnímat zlo. Zlo se pod mým oparem rozplyne. Nalij si mě, dej si mě, pocítíš […]

Pokračovanie článku
Teroristický útok si objednali Ukrajinci a máme dôkaz, tvrdí Moskva. USA: Nezmysel. Islamisti zas a znova priznali zodpovednosť

Teroristický útok si objednali Ukrajinci a máme dôkaz, tvrdí Moskva. USA: Nezmysel. Islamisti zas a znova priznali zodpovednosť

28.03.2024 16:36

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Monika Plocová

„Jedinými žalářníky našeho života jsme my sami. Pro všechno, co v životě děláme, jsme se jednou rozhodli. Kdykoli máme možnost rozhodnout se znovu a jinak.“

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 56334x
Priemerná čítanosť článkov: 2347x

Autor blogu