Založ si blog

Poselství z léčby. ..

Ze své závislosti na alkoholu jsem se dlouho pokoušela léčit ambulantně. Nějaké týdny to klapalo, ale prostě jsem to nedala. Nejdřív jsem pila kvartálně. Jednou za tři měsíce jsem se několik dní odstavila od života. Pila jsem víno od rána do večera a pak ráno znovu. Přidala jsem k tomu vodku. Zastavila mě vždycky až rodina. Strašně se stydím. Zavřeli mě doma a hlídali, abych dál nepokračovala. Před pár měsíci se intervaly začaly zkracovat, až jsem se dopracovala ke každodennímu pití. Nebyla jsem schopná dělat nic jiného než pít.

Letos v únoru jsem stála před jediným řešením: Jít se léčit. Ambulance nezabrala, tak mě čekala pobytová léčba. Za podpory manžela i dcer jsem vyřešila nejdůležitější věci a šla na příjem. Kdybych se pro léčbu nerozhodla, manžel by ode mne odešel. Jasně mi to řekl. A to jsem nechtěla.

Přišla jsem do léčby s rozporuplnými pocity, se strachem z neznámého a s velkými obavami, jak to celé vydržím, tak dlouho a daleko od rodiny. Dnes jsem tady 3 týdny. Už teď můžu říct, že moje obavy byly zbytečné. Jsem teprve na začátku, ale budu se opravdu snažit změnit svůj život. Nechci už pít!

Oslovují mě tu převážně skupiny a příběhy mých „spolubojovníků“. Vždycky jsem myslela, že já jsem sama, která tu hrůzu prožívá, ale nejsem. Střípek po střípku se mi tu skládá mozaika všeho, co jsem prožila. Některé terapie se zdají, že nemají nic společného se závislostí, ale opak je pravdou. Zjistila jsem, že k mému pití vedly problémy, které jsem neřešila. Vůbec jsem si neuvědomovala, jak mají s mou závislostí na alkoholu, spojitost.

Už teď vím, že jsem pro sebe a pro svůj další život nemohla udělat nic lepšího, prostě si nechat pomoct. Vím, že je to běh na dlouhou trať a že záleží hlavně na mě. Nechci zklamat sebe, moje děti, celou rodinu. Jednou jsem málem umřela. Já nechci umřít. Chci žít! Ale to musím jinak než dosud.

NENÍ  HANBA UPADNOUT, ALE ZŮSTAT LEŽET !  A já ležet nezůstanu!

Věřím tomu…

Jana z Plzně

 

Maminka je závislá

19.09.2018

Chtěla bych se zeptat na svou maminku. Pije už minimálně 6 let. Není to o tom, že by byla každý den. Většinou začne v pátek a končí v úterý. V následující dny má hrozné kocoviny a je jí špatně. Jsou i týdny, kdy vydrží být v pohodě bez pití a pak se zas něco stane a zas pije. Nejvíce pije večer po práci. Víme, že si dá někdy i v práci. Chceme už s tím [...]

Jsem závislý. Chci se jít léčit!

25.01.2018

Jsem matka syna, kterému je 24 let. Poprvé vyzkoušel marihuanu ve 14 letech prý ze zvědavosti. Nebral to však pravidelně. Alkohol popíjel jako každý mladý člověk. V 18 letech začal studium na vysoké škole mimo domov. Byl moc šikovný a chytrý. Chtěl vždycky obstát na výbornou. Právě na vysoký se to pití rozběhlo více a hlavně začal brát pervitin. Snad právě [...]

Otázka na tělo

09.01.2018

Žijeme svůj život. Jsou dary života, které k nám samovolně přicházejí. Některé si musíme tvrdě vybojovat. Jak ho žijeme? Má náš život smysl? Jednoho dne jsem svým klientům položila otázku..Co byste chtěli, aby jednou o vašem životě řekly vaše děti? A tak jsem se nad ní zamyslela i já…Tak tedy.. Máma je bojovnice. Když jí bylo osmnáct, [...]

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

Monika Plocová

„Jedinými žalářníky našeho života jsme my sami. Pro všechno, co v životě děláme, jsme se jednou rozhodli. Kdykoli máme možnost rozhodnout se znovu a jinak.“

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 56702x
Priemerná čítanosť článkov: 2363x

Autor blogu